fredag 21 mars 2014

Vårsalongen och kroppkakor

I onsdags träffade vi en kompis till mig och vi begav oss till Liljevalchs för att se Vårsalongen. Det är många år sedan jag var där och vi tyckte att det var passande dagen före vårdagjämningen. Men det var inte mycket till vår, jo kanske för det var riktigt aprilväder med blötsnö.

Utanför entrén sitter denna man. Konstverket installerades där för någon månad sedan. Den är mycket skickligt gjord och ser riktigt naturtrogen ut. Att det faller blötsnö syns på bilden och han kan inte ha det speciellt skönt

 Seated Man av Sean Henry 2011, bemålad brons

Det var riktigt skönt att komma in i värmen. Utställningen var bra, det fanns en del riktiga höjdpunkter men en del av konstverken gillade jag inte.


En kvinna som heter Ulla Andersson har broderat en stor vepa med schlagertexter där hon också har gjort illustrationer. Den är fantastiskt vacker och välgjord.


 Schlagerfärger av Ulla Andersson



Så här ska vi ha det resten av livet.


Efter besöket på Liljevalch åkte vi hem till min kompis som också bor i Farsta och skålade in våren med bubbel och så bjöds vi på kroppkakor. Jag var ytterst tveksam till denna anrättning men det gick bra. Jag åt två små och det var första gången jag åt kroppkakor.

När vi så småningom gick hem så hade det kommit rejält med snö och jag tog en del bilder med lite varierande resultat. De flesta har jag raderat men här kommer några som blev acceptabla.







1 kommentar:

  1. Först skåla in våren, sedan vandra hem i rejält med nyfallen snö ...

    SvaraRadera