måndag 21 april 2014

Årets Påskhelg

För varje år så blir det mindre och mindre med påskpynt (och julpynt) Helgen går ju så fort så det är inte stor idé att hålla på och påskris tar jag inte längre in för det blir så skräpigt. För att pigga upp lite har vi istället påskfjädrar i rumpan på våra två tuppar. Enkelt att ta fram och ställa undan.



Vårt enda påskpynt


På skärtorsdagen åkte vi in till stan och köpte en ny säng till mig. Den som jag köpte förra året när vi flyttade är för stor och tar lite väl mycket plats. Men den är otroligt skön så det har varit svårt att fatta beslutet. Redan förra sommaren beställde jag en och la handpenning på men ångrade mig och backade köpet. Jag tänkte att jag inte skulle förhasta mig utan ge sängen en chans. Och det har den fått nu. I stället för en 120 cm bred säng blir det en 105 cm bred och lite annorlunda konstruktion med madrasserna men fortfarande en motor/ställbar säng. Andra veckan i juni kommer nya sängen.

Problemet med var vi ska göra av gamla sängen löste vi på Påskafton då vi firade Evas 50 årsdag. Hon tar över den och det är bra för om vi ska försöka sälja på Blocket lär vi inte få många kronor för den. Kravet är att de själva ordnar med transport.



Eva öppnar presenter och får hjälp av Samuel (6 år) att läsa Gratulationskorten


På Påskdagen åkte vi in till Söder och var med på en lätt påsklunch och underhållning på FATIMA som är en ideell förening som arbetar för och gör stora insatser för behövande.

Musikunderhållningen stod några av våra vänner för, och det är alltid roligt att träffa dem och så spelar och sjunger de så bra.  De bjöd på en trevlig och varierande repertoar och publiken får komma med önskemål vilket är populärt.


Kjell och Gunnel



Annandagen har vi varit i Hässelby hos Stefans brorsdotter med familj och ätit en riktigt härlig lunch. Det blev en fin avslutning på helgen och nu är det en vecka kvar tills syster och jag åker till Budapest och Wien.






1 kommentar:

  1. Gillar bilden på 50-åringen, själv glömde jag att fota! Ser fram mot resan :)

    SvaraRadera