fredag 4 april 2014

Gamla stan

I går åkte jag in till Gamla stan för en lunchträff med en fd arbetskamrat. Jag åkte i god tid för det var så fint vårväder så jag tänkte sätta mig nere vid Skeppsbron och fota lite. Men det var riktigt kyligt så jag försökte hålla mig i rörelse och vandrade lite fram och tillbaks och en del bilder blev det.


 Riddarholmskyrkan, stadshuset och Kungsholms kyrkas torn sticker upp

 Norra Bancogränd

 Packhusgränd med Gröna Lund i bakgrunden



 Ferkens Gränd från Österlånggatan

Nu var jag framme vid Cissis arbetsplats och vi tog en promenad till café under kastanjen där vi åt räkmacka och jag som inte jobbar tog mig ett glas vin. Jättekul att träffa gamla kompisar men det är synd att det går så lång tid emellan. Caféet är trevligt och uteserveringen ligger fint och i en mycket spännande miljö. När det blir varmare och kastanjen blommar vill jag dit och sitta just under kastanjen.

När Cissi begav sig tillbaka till jobbet fortsatte jag min promenad i Gamla stan och hamnade på Prästgatan där stadens bödel bodde. Där fick jag trixa mig fram mellan väskor, kamerafolk och en skådis, uppenbarligen någon filminspelning och av kvinnans klädseln att döma verkar det vara 1700-tal.

 Filminspelning




1 kommentar:

  1. Gamla stan bjuder på många fina fina motiv och så fick du en filminspelning på köpet!

    SvaraRadera