torsdag 8 maj 2014

I tisdags

I tisdags hade vi en liten ljuvlig tjej på snart 11 månader hos oss och vi hade bestämt med Anita och Lennart om det var fint väder skulle vi ta en promenad på förmiddagen. Från att ha varit ganska så kyligt i luften och vindarna så var det helt vindstilla, ljumt och solsken. Helt perfekt för en promenad vid Magelungens strand.

 I väntan på Anita och Lennart

När vi gått en bit på strandpromenaden hörde jag ett väldans liv från sjön och när jag kollar ser jag en svan som springer allt den kan på vattenytan för att kunna lyfta och efter sig har den en kanadagås som redan är uppe i luften. Jag hade kameran framme så det var bara att sikta in sig på svanen och knäppa en hel serie bilder. Men det var inte förrän efteråt såg jag kanadagåsen.

 Kanadagås jagar svan

 Idyllisk promenad

 En sothöna simmade lugnt i vassen

Under promenaden somnade Vivienne och när vi kom hem sov hon fortfarande så vi ställde ut vagnen på balkongen medan jag fixade lunch och precis när det var klart och vi skulle äta så vaknade hon. Jag gjorde i ordning en portion till henne som hon åt med god aptit.

När Anita och Lennart gått hem så spelade och sjöng Stefan lite för henne.

En första spelning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar