torsdag 8 maj 2014

Snart åker vi igen

Sedan jag kom hem från Budapest/Wien har vi hunnit med en konfirmation. Det var min guddotter Freja som konfirmerades i söndags och det var en fin stund i kyrkan som var helt fullsatt. Det var en hel del personer som inte fick plats utan fick vänta utanför. Vi var i mycket god tid så vi hade utmärkta platser. Efter konfirmationen blev det middag hemma hos dem så det blev en heldagsutflykt.

Vi har ägnat oss åt planering av USAresan och vi har haft problem med ett paket med information och resedokument som resebyrån skulle skicka och som inte har kommit fram ännu. I söndags kväll skrev vi ett mejl till researrangören och bad om hjälp. I måndags hängde vi på låset på resebyrån och jag tänkte inte ge mig förrän allt var uppklarat. Killen på resebyrån (Big Travel) verkar inte vara speciellt skärpt. Han visste inte säkert när paket skickats och något inlämningskvitto hade han inte, då skulle han behöva gå till ICA för att få tag på det.

Men medan vi var där så ringde researrangören till Big Travel och talade med butikschefen och vi kom överens om att arrangören skulle skicka ett nytt paketet direkt till oss. Det paketet kom dagen efter så nu har vi alla handlingarna till resan. Dagarna består nu av att förbereda inför resan och det ska bli spännande men flygresan som blir ganska så lång ser jag inte fram emot. Vi flyger till Chicago där vi ska byta till inrikesflyg till New Orleans.

Jag har kollat väderprognosen och det kommer att vara ca 30 grader och tyvärr åsk-och regnskurar under de första dagarna. Hur som helst ska det bli en spännande resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar