lördag 7 juni 2014

Andfamilj

På vår förmiddagspromenad idag träffade vi på en gräsand med sina sex små ungar. Dom kom promenerande ner mot sjön för att ta sig en simtur. Ungarna är som små dunbollar och jättesöta.

 En av ungarna börjar plötsligt gå åt andra hållet men mamman får med alla till vattnet

 Nu är alla i vattnet


Vi fortsatte vår promenad och det är så ljuvligt vackert nu på försommaren och vägen efter stranden är fantastisk. Vi har nu bott i området i ett år och det är roligt att följa årstidernas växlingar i den fina naturen. På en del ställen är det naturstig för att sedan växla till asfalterade sträckor och där marken är oländig och brant mot vattnet finns bryggor som löper längs vattnet.

Härlig grönska


3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Särskilt på andfamiljen! :)

    Tack för din kommentar på mitt ordlösa bidrag! Jag måste få fråga hur du fick till den! Det är inget illa ment men jag blev lite nyfiken! Titeln på inlägget är Nellie och på bilden är en hund som då heter Nellie. Du skriver att Tufsen är en fin och harmonisk hund! Tufsen är min katt som jag älskar mest av allt i livet! Jag förstår att det har blivit fel på något sätt men min fråga är om det är så att du ser namnet Tufsen någonstans i samband med inlägget? Eller om du bara minns att jag har någon som heter Tufsen ofta på min blogg?

    Jag hoppas det är okej att jag frågar för jag tyckte det blev så roligt! :)

    Ha en superskön söndag! :)

    SvaraRadera
  2. Åh så fina bilder på andungarna. Jag har hittills inte sett en enda nere vid sjön. Bilder där änderna är i vattnet är väldigt fin!

    SvaraRadera
  3. Härlig promenad och så sött sällskap ni fick där ett tag!

    SvaraRadera