söndag 15 juni 2014

Fototriss 364

Veckans tema i Fototriss är

Vatten

Helena vill att vi ska vara kreativa så de bilder jag hade tänkt på först går bort. Istället väljer jag tre bilder från vår resa till USA som vi gjorde i maj.

De sista dagarna var vi i Nashville och vi åt lunch på Gaylord Opryland som lär ska vara ett av världens till ytan största hotell. Hotellet är mycket spektakulärt och här kommer två bilder från en av dess lobbys med vattenfall och konstgjorda floder där man kan ta en båttur. 







Sista bilden är från ett annat hotell i Nashville som ligger nära RCA:s inspelningsstudio B där många stora artister gjort sina skivinspelningar. Elvis Presley var en av dem och då brukade han bo på det närliggande hotellet som har en swimmingpool utformad som en gitarr.



Hur andra tolkat temat hittar du här

19 kommentarer:

  1. Nu är jag supernyfiken på vad du hade tänkt för bilder först som du inte tror skulle duga!!

    Dessa är jättefina och den första blir min favorit! :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Fina, intressanta bilder! Kul med gitarrbassängen men bild nummer ett blir min favorit!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från den tropiska miljön i hotellet. Och gitarrpoolen är urläcker!

    SvaraRadera
  4. Så flott tur dere har hatt. Flotte minner å ha med seg! Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  5. Det måste vara ett jättehotell som inomhus har både vattenfall och flodfärder med båt. Spännande gitarrformad pool. Intressanta och fina bilder!

    SvaraRadera
  6. Fina vattenbilder, den översta är ju min absoluta favorit. Cool pool också :-)

    SvaraRadera
  7. Helt otroligt vilka hotell det finns. Förstår att ni måste haft en spännande resa. :)

    SvaraRadera
  8. Läckert på de två första bilderna och riktigt cool pool på den sista :)

    SvaraRadera
  9. Otroliga bilder. På det där hotellet skulle jag definitivt gå vilse. :)

    SvaraRadera
  10. Wow, vilka hotell! Häftig triss!

    SvaraRadera
  11. Vad allt de hittar på. Det blir fina reseminnen.

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder! Vad jag önskar att jag kunde ha en sådan swimmingpool...!

    SvaraRadera
  13. Vilka läckra hotell, skulle gärna bo på båda!

    SvaraRadera
  14. Oj det hör missade jag! Vilken läcker pol, ja hela platsen verkar mysig :)

    SvaraRadera