fredag 4 juli 2014

Grönan

Efter lunch åkte vi in till stan och tog Djurgårdsfärjan till Grönan. Det är så bra nu för det räcker med att visa körkortet så går man in gratis, ja om man är gammal nog. Det var ganska mycket folk, mest barnfamiljer som roade sig.

Vi hade kamerorna med oss och när jag skulle ta första bilden upptäckte jag att jag hade mitt 35 mm objektiv på kameran. Men det var bara att gilla läget och plåta på.

Det blev ett ganska så billigt nöje, det enda vi kostade på oss var fika och det var en varm och skön dag.


 Nöjessugna besökare



 För 25 år sedan skulle jag nog åka denna attraktion, men.....


.....om jag ska åka något så får det bli i en tekopp.

Vi tog Djurgårdsfärjan tillbaka till Slussen och så här ser Katarinahissen ut nu, snart är den helt inplastad.

Katarinahissen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar