onsdag 9 juli 2014

Skäggdopping med unge på ryggen

På förmiddagen tog vi en promenad längs stranden och jag tog inte med mig kameran för det var varmt så jag ville inte ha något att bära på. Men jag tänkte att eftersom kameran inte är med så vore det typiskt om det kommer att dyka upp bra motiv att plåta, och det var precis vad som hände.

I vasskanten en bit bort fick jag syn på vad jag trodde var skäggdoppingar och jag lånade Stefans kamera och tog några bilder. Tyvärr hade han lämnat teleobjektivet hemma så jag fick nöja mig med det som satt på. När jag zoomade så tyckte jag att det såg lite konstigt ut och när vi kom hem och jag såg bilden i datorn så visar det sig att det mycket riktigt är en skäggdopping som simmar omkring med en unge på ryggen.

Tyvärr blev det inte så bra kvalité på bilderna men man ser ju vad det är.


2 kommentarer:

  1. Så mysigt! Och visst är det typiskt, när kameran är med dyker inga särskilda motiv upp, men så fort den ligger kvar hemma händer det...

    SvaraRadera
  2. Tur att ni var ute tillsammans och du hade chansen att låna Stefans kamera. En bild värd att visa!

    SvaraRadera