tisdag 26 augusti 2014

På Skansen

I söndags var vi funktionärer på Taubedagen på Skansen som varje år infaller i augusti. Många fina artister och grupper framträdde och mina arbetsuppgifter var inte speciellt betungande så jag kunde lyssna på nästan allt.

På Bollnästorget framträdde först Danderyds blåsorkester och för dagen var de förstärkta med en munspelare under några låtar. Därefter var det dags för Taubekören att framträda och efter dem spelade Taubesällskapets musikgrupp Mysingen upp till dans. Stefan och jag dansade några danser men det var svårt med fel skor. Till dans ska man ha lädersulor som glider och vi hade tagit med dansskor men vi fick inte tillfälle att byta och mina gummisulor fastnade nästan helt på dansbanans golv.Jag fick slita för att komma runt men det var roligt i alla fall.

 Danderyds blårorkester

 Taubekören

Mysingen



Jag hade under veckan kollat väderprognoser på några olika sajter och det skulle bli bra väder och det var det fram till strax efter två.

Klockan tre började stora konserten på Sollidenscenen och då vräkte regnet ner. Det var många besökare under dagen och framför allt hade eftermiddagskonserten samlat mycket folk men alla satt kvar under paraplyer och regnkläder. Stefan, jag och några andra trängdes under ett marknadsstånd där vi sålde böcker och sångböcker. Efter drygt halva programmet slutade regnet och solen kom fram.

Det regnar på bra nu.Monica och Karl-Axel Dominique vid flygeln.

Många funktionärer trängdes under marknadsståndet.

Karl-Axel och Monica Dominique

Karl-Axel Dominique spelar tvärflöjt

Susanne Alfvengren

Fint väder igen

Lill Lindfors och Sven-Bertil Taube



Efter konserten var det mingel bakom scenen för funktionärer och de artister som var kvar men vi valde att åka hem nöjda med en mycket trevlig dag.

1 kommentar:

  1. Trevlig tillställning med bra artister (och funktionärer)!

    SvaraRadera