måndag 11 augusti 2014

Perfekt stickväder

I fredags tog jag itu med mina UFOn (unfinished objects). Det gäller alltså stickning och jag har flera arbeten som jag av olika anledningar inte har slutfört. Det är roligare att börja med något nytt. Men nu fick jag ett ryck och bestämde mig för att slutföra stickningarna. Jag ska inte köpa något nytt förrän allt är färdigt.

För några år sedan köpte jag fint ullgarn och stickade en barntröja, men jag blev inte nöjd så jag rev upp alltihop och lät det ligga ett bra tag innan jag började sticka en halsduk som ju alltid är användbart men den blev liggande halvfärdig. När jag i fredags kollade på hur mycket garn jag hade så bestämde jag mig för att sticka en mössa och av garnet som blev kvar skulle jag slutföra halsduken. Och igår blev det klart och det blev riktigt bra. Något mönster till mössan och halsduken hade jag inte så jag hittade på ett eget.





Det blev ju riktigt bra


När jag var i farten så monterade jag ihop pulsvärmare som jag stickat till en av mina kompisar.

Det tredje projektet är en fuskpolo som jag nästan är klar med men även där har jag en härva garn kvar så nu har jag börjat med ett par halvvantar/torgvantar. Jag tänkte först göra fingervantar men det är så pillrigt och smått med alla fingrar. När de är klara slutför jag fuskpolon men jag måste få garnet att räcka till allt.

Jag är inte riktigt nöjd, kanske river jag upp och gör en vanlig halsduk

1 kommentar: