lördag 4 oktober 2014

Fototriss 275

Veckans tema är

rosa

I oktober varje år sker en insamling till Cancerfonden för att stödja forskningen om bröstcancer vilket nu Helena vill uppmärksamma i veckans tema.

Min första bild är från en souvenirbutik på Graceland i Memphis där en av en av butikerna saluförde enbart produkter i rosa,


Nästa bild är från Rålambshovsparken i Stockholm där jag hittade denna kärleksfulla bänk i rosa



Ja, och har man sedan suttit på denna bänk så kanske resultatet blir en liten tös som man gärna klär i rosa, och naturligtvis ska även besticken avslöja att de blev en liten tös.



Fler bidrag på temat rosa finns här

12 kommentarer:

  1. Den här utmaningen gör nog att jag får rota fram mina prylar från valkampanjen för Feministiskt Initiativ för det finns inte så mycket rosa hemma hos oss. Den enda som gillar den färgen och har plagg i den är sonen, men även han har nästan slutat med rosa...

    SvaraRadera
  2. Härlig triss! Kärleksbänken gillar jag extra mycket, mera sådant!

    SvaraRadera
  3. Stor bredd i dina fina rosa bilder och jag faller pladask för den rosa kärleksbänken! Söt liten kladdig barnmun, det där med att äta själv är inte så lätt! Elvissouvenirerna fanns kanske i andra färger också?

    SvaraRadera
  4. Intressant souvenirbutik - men huvaligen... ;)
    Att det inte alltid är lätt att hitta sin mun visar du sött och tydligt. :D
    Bänken faller jag för direkt, ett skönt inslag i den stora parken. :)
    Berit E

    SvaraRadera
  5. Hmmm - rosa är nog inte den färg jag sammanknippar med Elvis.
    Undrar hur dom tänkte där? Ljuva drömmar??
    Bänken var ju en kul grej! Och den där lilla söliga munnen...
    Snyggt trissat!!

    SvaraRadera
  6. Skön variation på temat :) Och Elvis i rosa :D Om han bara visste .. ;)

    SvaraRadera
  7. Jag kan tyvärr inte sticka, men min moder kan, och hon har gjort en bebiskofta av garnet :)

    SvaraRadera
  8. Stor o skön variation på temat rosa..... inte minst sista bilden!

    SvaraRadera
  9. Härliga rosa bilder med stor variation. Kärleksbänken är underbar. Hoppas den får ha kvar sitt budskap. Spännande och läcker souvenirbutik du fann på Graceland i Memphis. Skulle gärna gå där och botanisera men förmodligen inte köpa nåt ;-)

    SvaraRadera
  10. Svårt att välja någon favorit, underbar variation. Fast nu har jag bestämt mig, det blir den söta lilla kladdiga munnen.

    SvaraRadera
  11. Finfina bilder och bild två är min favorit.

    SvaraRadera